NetStudent.cz - články v kategorii DirectX / XNA http://www.netstudent.cz/Articles/?tag=directx-xna&author= Nejnovější články na webu NetStudent.cz v kategorii DirectX / XNA Sat, 18 Sep 2024 01:17:27 +0200 6acb6cec-df19-444e-a393-f1c33bc3805c http://kasemartin.blogspot.cz/2013/08/menu-her-pro-windows-phone.html Martin Kaše Menu her pro Windows Phone Základní návod o tvorbě menu u her s příklady. Fri, 02 Aug 2024 00:00:00 +0200 fa154da6-ffca-4bd9-b9fe-e1df593d2514 http://www.vbnet.cz/blog-clanek--447-zaznamy_a_materialy_ze_zimnich_seminaru.aspx Tomáš Slavíček Záznamy a materiály ze zimních seminářů Přikládám ke stažení prezentace a zdrojové kódy ze seminářů o vývoji her pro Windows 8, v XNA a v MonoGame, které jsem vedl během prosince 2012. U prvních dvou je dostupný i záznam přednášky. Fri, 25 Jan 2025 00:00:00 +0100 b00b5f7d-31df-48b6-92dd-a8bb23b9abc5 http://smartmania.cz/clanky/monogame-uvod-do-platformy-vyvoj-pro-windows-phone-8-1-dil-4187 Tomáš Slavíček MonoGame: Úvod do platformy, vývoj pro Windows Phone 8 (1. díl) V úvodním článku nového seriálu se seznámíme s herním frameworkem MonoGame a podíváme se na novinky ve Windows Phone 8 z hlediska vývoje. Fri, 25 Jan 2025 00:00:00 +0100 46b4c2be-3570-48da-88d1-8f963aedabeb http://smartmania.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=31476 Tomáš Slavíček Vysoké rozlišení u XNA hry na WP8 Shrnutí, jak řešit podporu vysokého rozlišení u WP8 her. Informace ohledně Xbox LIVE certifikace. Sun, 30 Dec 2024 00:00:00 +0100 749fcbbe-241e-4507-a865-d68af90b4954 http://martinkase.wz.cz/?p=47 Martin Kaše Tvorba her pro Xbox 360 – 1. Začínáme Instalace a příprava na vývoj pro Xbox 360. Ukázka jednoduchého propojení přes wifi a vysvětlení vývoje na Xbox 360 pro studenty. Tue, 25 Dec 2024 00:00:00 +0100 7f97c6ac-eb4f-4529-848a-269144a394c6 http://www.codeproject.com/Articles/477645/HexaLines-original-strategy-puzzle-game Tomáš Slavíček (en) Implementace HexaLines, podpora dotyků na desktop XNA, Intel AppUp Shrnutí implementace nových HexaLines, návod jak řešit podporu multitouche u Win7 her v XNA, jak vytvořit instalační balíček pro Intel AppUp Fri, 30 Nov 2024 00:00:00 +0100 d03ca025-208f-4264-a4de-a9c928436851 http://vbnet.cz/blog-clanek--437-nove_hry_a_aplikace_pro_windows_phone.aspx Tomáš Slavíček Nové hry a aplikace pro Windows Phone V poslední době jsem dokončil několik zajímavých her pro Windows Phone, spolu i s jednou aplikací. Přikládám sem malou galerii screenshotů a rozcestník na další zdroje. Přes odkaz “ke stažení” se u každé hry/aplikace dá dostat i k odpovídající diskuzi na fóru na serveru SmartMania.cz. Thu, 07 Jun 2024 00:00:00 +0200 cd2ff251-53a0-455c-89cf-717c2fa68782 http://smartmania.cz/clanky/handwrite-notes-jak-aplikace-vznikala-a-co-bylo-potreba-resit-2484 Tomáš Slavíček Handwrite Notes: Jak aplikace vznikala a co bylo potřeba řešit? Aplikace Handwrite Notes umožňuje rychlé zapisování „kreslených“ poznámek. Při její tvorbě bylo potřeba řešit zajímavé technické otázky, které vám přiblíží právě tento článek. Sat, 05 May 2024 00:00:00 +0200 2e9fc369-9acb-4981-8abc-a3fd61828d8e http://smartmania.cz/clanky/zaznamy-ze-seminare-o-vyvoji-xna-her-pro-windows-phone-2-cast-2460 Tomáš Slavíček Ukládání a načítání dat na WP7 + záznamy ze seminářů 2. část V druhém díle video seriálu o vývoji XNA her si rozpohybujeme objekty a ukážeme si ovládání pohybovým senzorem. Také se podíváme, jak na WP můžeme ukládat a načítat data. Tue, 01 May 2024 00:00:00 +0200 32536abd-55f7-47b1-9251-d909e91b9ded http://smartmania.cz/clanky/zaznamy-ze-seminare-o-vyvoji-xna-her-pro-windows-phone-1-cast-2345 Tomáš Slavíček Záznamy ze semináře o vývoji XNA her pro Windows Phone (1. část) Na SmartManii startujeme nový seriál, ve kterém naleznete záznamy ze seminářů o vývoji her v XNA pro platformu Windows Phone. Thu, 12 Apr 2025 00:00:00 +0200 65ea72da-3ac9-49c7-930d-f4061e6da12c http://vbnet.cz/blog-clanek--428-prezentace_a_materialy_z_hands_on_labu.aspx Tomáš Slavíček Prezentace a materiály z hands-on-labů Dávám k dispozici prezentaci a materiály ze dvou praktických hands-on-labů o vývoji her v XNA pro Windows Phone, které se konaly 20.3. a 27.3.2025 v Praze v budově Microsoftu. Přikládám ke stažení kompletní zdrojové soubory. Wed, 28 Mar 2025 00:00:00 +0200 f80797ab-1eb3-4a34-9db1-b27593675147 http://smartmania.mobilmania.cz/bleskovky/terminy-seminaru-o-vyvoji-her-v-xna-pro-windows-phone-1976 Tomáš Slavíček Termíny seminářů o vývoji her v XNA pro Windows Phone Pokud se chcete naučit programovat hry pro Windows Phone v XNA, máme pro vás tipy na semináře. Mon, 13 Feb 2025 00:00:00 +0100 42e215a3-ba4e-4ee9-80a3-ad40703adbff http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-portace-hry-na-pc-a-xbox-360-15-dil-1827 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Portace hry na PC a Xbox 360 (15. díl) V posledním díle našeho obsáhlého seriálu o vývoji her pro WP v XNA se podíváme na to, jak můžete tituly portovat na PC a Xbox 360. Sat, 07 Jan 2025 00:00:00 +0100 592ee4e9-3cb5-4044-8016-8e211e0b9561 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-vstup-z-klavesnice-prace-s-daty-14-dil-1785 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Vstup z klávesnice, práce s daty (14. díl) V dnešním díle budeme pokračovat s popisem užitečných triků pro vývoj XNA her pro Windows Phone. Podíváme se na možnosti, jakým způsobem se dají ve hrách načítat a ukládat data. Thu, 29 Dec 2024 00:00:00 +0100 9ac6e397-b80e-4bdb-80d1-e77058f3e3de http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-triky-pro-vykreslovani-grafiky-13-dil-1770 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Triky pro vykreslování grafiky (13. díl) Ve třináctém díle o programování her pro Windows Phone v XNA vám představíme užitečné triky pro vykreslování grafiky. Thu, 22 Dec 2024 00:00:00 +0100 15b3d73d-74b1-4bd5-a7ea-8d393b1a9022 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-zivotni-cyklus-aplikaci-a-hudba-12-dil-1754 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Životní cyklus aplikací a hudba (12. díl) Po krátké odmlce se vracíme k seriálu o vývoji her v XNA pro Windows Phone. V dnešním díle se podíváme na chování aplikací a přehrávání zvuků/hudby. Fri, 16 Dec 2024 00:00:00 +0100 813b1d98-8703-42bf-a4c6-c77ecd441f0a http://vbnet.cz/blog-clanek--403-herni_3d_engine_pro_windows_phone_7_bakalarka_ke_stazeni.aspx Tomáš Slavíček Herní 3D engine pro Windows Phone 7 – bakalářka ke stažení Přibližně poslední rok jsem programoval (a poslední tři týdny sepisoval) bakalářku na téma herní 3D engine pro Windows Phone 7. Včera jsem ji dokončil a odevzdal. Dávám ji k dispozici ke stažení, můžete si ji prohlédnout (zatím bez zdrojových kódů knihovny). Sat, 10 Dec 2024 00:00:00 +0100 87761abe-545a-4539-a18c-d45a65cc495f http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-lokalizace-a-vykresleni-pisma-11-dil-1609 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Lokalizace a vykreslení písma (11. díl) V dnešním díle našeho seriálu se podíváme na vykreslování textu a na to, jak hru lokalizovat do dalších jazyků. Také si ukážeme, co je nutné pro nahrání titulu do Marketplace. Sun, 13 Nov 2024 00:00:00 +0100 c97296fb-287c-4343-9a0d-9a2442ccc5a3 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-animace-a-gesta-na-displeji-10-dil-1608 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Animace a gesta na displeji (10. díl) V novém díle našeho seriálu o programování her pro Windows Phone v XNA se podíváme na animace a dotyková gesta na displeji. Připravte si raketku a jdeme na to :-) Fri, 11 Nov 2024 00:00:00 +0100 e11c8ca7-ea58-4ce6-8808-5b3f968341b4 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-ovladani-pohybovym-senzorem-9-dil-1586 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Ovládání pohybovým senzorem (9. díl) V devátém díle našeho seriálu o programování her v XNA se podíváme na to, jak využít ovládání pohybovým senzorem/gyroskopem. Sun, 06 Nov 2024 00:00:00 +0100 7c24cb18-d567-4fdc-b442-b351eecd976a http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-vykresleni-vyber-a-pohyb-objektu-7-dil-1544 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Vykreslení, výběr a pohyb objektů (7. díl) V minulém díle jsme si vykreslili raketku za pomoci třídy Sprite. Dnes tento pomocný objekt znovu využijeme a pustíme se do vykreslování přilétávajících bonusů. Sat, 29 Oct 2024 00:00:00 +0200 ca3c85a9-5e49-4f59-825e-323c91c34edc http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-tvorba-vlastni-hry-6-dil-1528 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Tvorba vlastní hry (6. díl) V šestém díle našeho pravidelného seriálu o programování pro Windows Phone v XNA začneme tvořit vlastní hru. Wed, 26 Oct 2024 00:00:00 +0200 dcc83e9f-fad5-47d5-a9e5-024f7fef7ea7 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-rotace-displeje-zmena-rozliseni-5-dil-1500 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Rotace displeje, změna rozlišení (5. díl) Pátý díl seriálu o tvorbě her v XNA vás seznámí s možnostmi rotace displeje, změny rozlišení či spuštění na celou obrazovku. Jdeme programovat! Fri, 21 Oct 2024 00:00:00 +0200 50c39541-7349-4f0c-bd8c-7c2eec70475c http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-zaklady-xna-a-prvni-projekt-4-dil-1479 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Základy XNA a první projekt (4. díl) Jak jsme si už řekli, hry pro Windows Phone 7 se nejčastěji vyvíjí pomocí XNA Frameworku. V dnešním díle si přiblížíme jeho hlavní principy a postupně se pustíme do programování jedné hry. Tue, 18 Oct 2024 00:00:00 +0200 cd77a054-e70c-4d81-b3ce-9d6f7f3bc0de http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-xbox-live-hry-xna-3-dil-1467 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Xbox LIVE hry, XNA (3. díl) O vytváření aplikací pro Windows Phone jsme si pověděli už poměrně hodně informací. Dnes se na tuto platformu ale podíváme ještě jednou, čistě z herního pohledu. Popíšeme si například, čím se liší Xbox LIVE hry od těch běžných a také nahlédneme, pro jaké další platformy můžeme programovat stejným způsobem. Fri, 14 Oct 2024 00:00:00 +0200 850c675a-d4f1-43d6-91eb-d63b6eb5dfcf http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-specifika-platformy-marketplace-2-dil-1460 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Specifika platformy, Marketplace (2. díl) V prvním díle našeho seriálu jsme se seznámili s aktuální situací Windows Phone na českém trhu a prošli jsme si základní požadavky na vývoj. Tentokrát se podrobněji podíváme na jednotlivá specifika této platformy, ať už z hlediska hardware nebo software. Wed, 12 Oct 2024 00:00:00 +0200 5ca403a8-f67a-4eb2-ba8e-e9403631542a http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-uvod-a-zakladni-pozadavky-1-dil-1437 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Úvod a základní požadavky (1. díl) Zaujal vás systém Windows Phone natolik, že jste si pro něj chtěli zkusit vytvořit nějakou hru nebo aplikaci? Nebo vás jen zajímalo podrobněji, jak tam jsou některé věci řešené? Tímto seriálem bych chtěl volně navázat na úvodní článek publikovaný zde na webu přibližně před rokem, kde jste se mohli v krátkosti seznámit s hlavními principy vývoje aplikací v Silverlightu. Fri, 07 Oct 2024 00:00:00 +0200 6d7ab339-c641-4c29-86fd-c27dea108443 http://smartmania.mobilmania.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=25530 Tomáš Slavíček Články a videa o programování her v XNA Pro telefony se systémem Windows Phone 7 se dá programovat dvěma způsoby - v Silverlightu a v XNA. Pomocí XNA frameworku se dají poměrně jednoduše vytvářet hry, nebo další dobře vypadající aplikace (které využívají například různé 3D modely jako vizualizace). Jen s drobnými změnami potom taková aplikace může běžet i na herních konzolích Xbox 360, nebo na počítačích. Sun, 21 Aug 2024 00:00:00 +0200 8ce07100-4075-42ca-a37c-fad17e7c21b3 http://vbnet.cz/blog-clanek--379-programovani_her_v_xna_serie_webcastu.aspx Tomáš Slavíček Programování her v XNA – série webcastů Série webcastů (cca 10-15 minutových videí) o programování her v XNA frameworku. Zmiňuji zde základní principy XNA a na praktickém příkladě popisuji jednotlivé jeho zajímavé vlastnosti. V průběhu těchto 10 dílů si společně vytváříme 2D hru hada, který může sbírat objekty, projíždět stěnami a podobně. Po sebrání jídla se ukazuje animovaná záře, pro vykreslování textu máme naprogramovanou vlastní komponentu. Mon, 02 May 2024 00:00:00 +0200 d753d177-21ab-4db9-bb01-c470ccf2c96a http://www.czechgamer.com/mix/350/Vyvoj-her-v-XNA-13-2D-hra-s-raketkou-4.html Štěpán Minatory Pazderka Vývoj her v XNA #13: 2D hra s raketkou #4 Odečítání životů, kolize s asteroidem a přičítání skóre. Blížíme se do finiše. Thu, 17 Mar 2025 00:00:00 +0100