NetStudent.cz - články v kategorii Ostatní http://netstudent.cz/Articles/?tag=windows-aplikace-ostatni&author= Nejnovější články na webu NetStudent.cz v kategorii Ostatní Wed, 29 May 2024 01:18:00 +0200 b00b5f7d-31df-48b6-92dd-a8bb23b9abc5 http://smartmania.cz/clanky/monogame-uvod-do-platformy-vyvoj-pro-windows-phone-8-1-dil-4187 Tomáš Slavíček MonoGame: Úvod do platformy, vývoj pro Windows Phone 8 (1. díl) V úvodním článku nového seriálu se seznámíme s herním frameworkem MonoGame a podíváme se na novinky ve Windows Phone 8 z hlediska vývoje. Fri, 25 Jan 2025 00:00:00 +0100 fa154da6-ffca-4bd9-b9fe-e1df593d2514 http://www.vbnet.cz/blog-clanek--447-zaznamy_a_materialy_ze_zimnich_seminaru.aspx Tomáš Slavíček Záznamy a materiály ze zimních seminářů Přikládám ke stažení prezentace a zdrojové kódy ze seminářů o vývoji her pro Windows 8, v XNA a v MonoGame, které jsem vedl během prosince 2012. U prvních dvou je dostupný i záznam přednášky. Fri, 25 Jan 2025 00:00:00 +0100 77884a06-8253-40e5-b7af-24fe99f29aaa http://blog.vjirovsky.cz/pouziti-sqlite-ve-winrt/?utm_source=netstudent&utm_medium=article&utm_campaign=sqlite Vašek Jirovský Použití SQLite ve WinRT Protože ve WinRT není zabudovaná databáze jako SQL CE, jednou z mála použitelných je SQLite. Při použití SQLite s nejrozšířenější knihovnou sqlite-net v WinRT aplikaci v ČR podmínkách můžete narazit. Tue, 01 Jan 2025 00:00:00 +0100 8a1c21c3-0921-4e27-bd62-f2a7db903213 http://blog.vjirovsky.cz/propojeni-webu-s-aplikaci-ve-windows-store-v-ie10/?utm_source=netstudent&utm_medium=article&utm_campaign=win8appie10 Vašek Jirovský Propojení webu s aplikací ve Windows Store v IE10 Internet Explorer 10 (pouze Modern UI verze) má v sobě zabudovanou podporu pro html meta tagy, aby autoři stránek mohli uživatele nasměrovat na aplikaci k jejich webu. Sat, 29 Sep 2024 00:00:00 +0200 65ea72da-3ac9-49c7-930d-f4061e6da12c http://vbnet.cz/blog-clanek--428-prezentace_a_materialy_z_hands_on_labu.aspx Tomáš Slavíček Prezentace a materiály z hands-on-labů Dávám k dispozici prezentaci a materiály ze dvou praktických hands-on-labů o vývoji her v XNA pro Windows Phone, které se konaly 20.3. a 27.3.2025 v Praze v budově Microsoftu. Přikládám ke stažení kompletní zdrojové soubory. Wed, 28 Mar 2025 00:00:00 +0200 b5d35626-6f76-470e-9631-0a9a6eeabe5e http://smartmania.cz/clanky/windows-phone-tango-co-prinese-nova-aktualizace-velky-prehled-2159 Tomáš Slavíček Windows Phone Tango: Co přinese nová aktualizace (velký přehled) Tango aktualizace přichází s podporou slabšího hardware, upravuje multitasking a přináší i několik omezení. Připravili jsme pro vás podrobný přehled o všech změnách. Mon, 12 Mar 2025 00:00:00 +0100 42e215a3-ba4e-4ee9-80a3-ad40703adbff http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-portace-hry-na-pc-a-xbox-360-15-dil-1827 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Portace hry na PC a Xbox 360 (15. díl) V posledním díle našeho obsáhlého seriálu o vývoji her pro WP v XNA se podíváme na to, jak můžete tituly portovat na PC a Xbox 360. Sat, 07 Jan 2025 00:00:00 +0100 592ee4e9-3cb5-4044-8016-8e211e0b9561 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-vstup-z-klavesnice-prace-s-daty-14-dil-1785 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Vstup z klávesnice, práce s daty (14. díl) V dnešním díle budeme pokračovat s popisem užitečných triků pro vývoj XNA her pro Windows Phone. Podíváme se na možnosti, jakým způsobem se dají ve hrách načítat a ukládat data. Thu, 29 Dec 2024 00:00:00 +0100 9ac6e397-b80e-4bdb-80d1-e77058f3e3de http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-triky-pro-vykreslovani-grafiky-13-dil-1770 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Triky pro vykreslování grafiky (13. díl) Ve třináctém díle o programování her pro Windows Phone v XNA vám představíme užitečné triky pro vykreslování grafiky. Thu, 22 Dec 2024 00:00:00 +0100 15b3d73d-74b1-4bd5-a7ea-8d393b1a9022 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-zivotni-cyklus-aplikaci-a-hudba-12-dil-1754 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Životní cyklus aplikací a hudba (12. díl) Po krátké odmlce se vracíme k seriálu o vývoji her v XNA pro Windows Phone. V dnešním díle se podíváme na chování aplikací a přehrávání zvuků/hudby. Fri, 16 Dec 2024 00:00:00 +0100 87761abe-545a-4539-a18c-d45a65cc495f http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-lokalizace-a-vykresleni-pisma-11-dil-1609 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Lokalizace a vykreslení písma (11. díl) V dnešním díle našeho seriálu se podíváme na vykreslování textu a na to, jak hru lokalizovat do dalších jazyků. Také si ukážeme, co je nutné pro nahrání titulu do Marketplace. Sun, 13 Nov 2024 00:00:00 +0100 e11c8ca7-ea58-4ce6-8808-5b3f968341b4 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-ovladani-pohybovym-senzorem-9-dil-1586 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Ovládání pohybovým senzorem (9. díl) V devátém díle našeho seriálu o programování her v XNA se podíváme na to, jak využít ovládání pohybovým senzorem/gyroskopem. Sun, 06 Nov 2024 00:00:00 +0100 ca3c85a9-5e49-4f59-825e-323c91c34edc http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-tvorba-vlastni-hry-6-dil-1528 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Tvorba vlastní hry (6. díl) V šestém díle našeho pravidelného seriálu o programování pro Windows Phone v XNA začneme tvořit vlastní hru. Wed, 26 Oct 2024 00:00:00 +0200 dcc83e9f-fad5-47d5-a9e5-024f7fef7ea7 http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-wp-v-xna-rotace-displeje-zmena-rozliseni-5-dil-1500 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro WP v XNA: Rotace displeje, změna rozlišení (5. díl) Pátý díl seriálu o tvorbě her v XNA vás seznámí s možnostmi rotace displeje, změny rozlišení či spuštění na celou obrazovku. Jdeme programovat! Fri, 21 Oct 2024 00:00:00 +0200 50c39541-7349-4f0c-bd8c-7c2eec70475c http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-zaklady-xna-a-prvni-projekt-4-dil-1479 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Základy XNA a první projekt (4. díl) Jak jsme si už řekli, hry pro Windows Phone 7 se nejčastěji vyvíjí pomocí XNA Frameworku. V dnešním díle si přiblížíme jeho hlavní principy a postupně se pustíme do programování jedné hry. Tue, 18 Oct 2024 00:00:00 +0200 cd77a054-e70c-4d81-b3ce-9d6f7f3bc0de http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-xbox-live-hry-xna-3-dil-1467 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Xbox LIVE hry, XNA (3. díl) O vytváření aplikací pro Windows Phone jsme si pověděli už poměrně hodně informací. Dnes se na tuto platformu ale podíváme ještě jednou, čistě z herního pohledu. Popíšeme si například, čím se liší Xbox LIVE hry od těch běžných a také nahlédneme, pro jaké další platformy můžeme programovat stejným způsobem. Fri, 14 Oct 2024 00:00:00 +0200 850c675a-d4f1-43d6-91eb-d63b6eb5dfcf http://smartmania.mobilmania.cz/clanky/vyvijime-pro-windows-phone-specifika-platformy-marketplace-2-dil-1460 Tomáš Slavíček Vyvíjíme pro Windows Phone: Specifika platformy, Marketplace (2. díl) V prvním díle našeho seriálu jsme se seznámili s aktuální situací Windows Phone na českém trhu a prošli jsme si základní požadavky na vývoj. Tentokrát se podrobněji podíváme na jednotlivá specifika této platformy, ať už z hlediska hardware nebo software. Wed, 12 Oct 2024 00:00:00 +0200 6d7ab339-c641-4c29-86fd-c27dea108443 http://smartmania.mobilmania.cz/forum/viewtopic.php?f=173&t=25530 Tomáš Slavíček Články a videa o programování her v XNA Pro telefony se systémem Windows Phone 7 se dá programovat dvěma způsoby - v Silverlightu a v XNA. Pomocí XNA frameworku se dají poměrně jednoduše vytvářet hry, nebo další dobře vypadající aplikace (které využívají například různé 3D modely jako vizualizace). Jen s drobnými změnami potom taková aplikace může běžet i na herních konzolích Xbox 360, nebo na počítačích. Sun, 21 Aug 2024 00:00:00 +0200 8ce07100-4075-42ca-a37c-fad17e7c21b3 http://vbnet.cz/blog-clanek--379-programovani_her_v_xna_serie_webcastu.aspx Tomáš Slavíček Programování her v XNA – série webcastů Série webcastů (cca 10-15 minutových videí) o programování her v XNA frameworku. Zmiňuji zde základní principy XNA a na praktickém příkladě popisuji jednotlivé jeho zajímavé vlastnosti. V průběhu těchto 10 dílů si společně vytváříme 2D hru hada, který může sbírat objekty, projíždět stěnami a podobně. Po sebrání jídla se ukazuje animovaná záře, pro vykreslování textu máme naprogramovanou vlastní komponentu. Mon, 02 May 2024 00:00:00 +0200 294bea4a-4e9b-4563-83d5-20b481e55d35 http://www.zive.cz/clanky/programovani-vykonnych-her-pro-windows-phone-7/sc-3-a-156230/default.aspx Tomáš Slavíček Programování výkonných her pro Windows Phone 7 Windows Phone 7 je nová mobilní platforma Microsoftu. Jak můžeme pro tato zařízení programovat výkonné hry, jaké zde máme možnosti a na co bychom si měli dát pozor? Wed, 16 Mar 2025 00:00:00 +0100 6efa57be-2814-4649-937e-4f7b0d89f14f http://penzes.cz/blog/ze-sveta-it/2011/02/aktualizace-windows-phone-developer-tools/ Jirka Pénzeš Aktualizace Windows Phone Developer Tools The Windows Phone Developer Blog informoval o vydání nové aktualizace nástrojů pro vývoj aplikací na platformě Windows Phone. Tento update umožní vyvíjet aplikace pro nové sestavení systému Windows Phone, které brzy spatří světlo světa. Klíčovou a nejvíce diskutovanou novinkou je především přítomnost funkcionality Copy&Paste. Sat, 05 Feb 2025 00:00:00 +0100 5fe09e5d-fc04-4a64-ac9e-39e911583693 http://www.czechgamer.com/mix/337/Vyvoj-her-v-XNA-6-Jednoducha-3D-hra-1.html Tomáš Slavíček Vývoj her v XNA #6: Jednoduchá 3D hra #1 V dnešním díle se už pustíme do vlastního programování jednoduché hry. Jak jsme si naplánovali minule, naším cílem bude chodit s hlavním hrdinou po plošinkách umístěných v prostoru a sbírat nějaké objekty. Fri, 21 Jan 2025 00:00:00 +0100 5e55058c-1c5d-4b88-8afe-875ad4cb47c6 http://www.czechgamer.com/mix/336/Vyvoj-her-v-XNA-5-Zakladni-principy-3D-grafiky.html Tomáš Slavíček Vývoj her v XNA #5: Základní principy 3D grafiky Trocha teorie o 3D grafice, než se vrhneme na 3D praxi. Sat, 15 Jan 2025 00:00:00 +0100 38b0fdf9-3de2-4738-b191-42701515e5a4 http://blogs.msdn.com/b/vyvojari/archive/2011/01/12/microsoft-hleda-studenty-a-cerstve-absolventy.aspx Filip Řehořík Microsoft hledá studenty a čerstvé absolventy! Rád bych připomněl aktuální zajímavou příležitost pro studenty, kteří mají zájem získat zkušenosti ze zahraničí. Mezi záplavou různých jiných příležitostí, které najdete na Talent Network, tedy upozorním na ty aktuální v Dublinu, kde je třeba se přihlásit do 15.ledna 2011. Wed, 12 Jan 2025 00:00:00 +0100 6b0a99f4-f95b-4ac6-873f-62cc11b7d6c2 http://www.mstv.cz/it/videos/500/Konfigurace-presmerovani-USB-ve-funkci-RemoteFX Jiří Janata Konfigurace přesměrování USB ve funkci RemoteFX V tomto screencastu si ukážeme konfiguraci další z funkcí, kterou obsahuje RemoteFX. Tou funkcí je přeměrování USB a my si ukážeme jak ji správně nastavit a používat Wed, 24 Nov 2024 00:00:00 +0100 bc53dd31-53f4-436c-a80a-fcb120a0185e http://smartmania.mobilmania.cz/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=1376 Tomáš Slavíček Vyvíjíme aplikace pro Windows Phone 7: Jak začít a co budeme potřebovat? Přáli jste si někdy nahlédnout pod pokličku vývoje her a aplikací pro operační systém Windows Phone 7? Tento článek by měl být prvním z krátké série o vývoji aplikací pro novou mobilní platformu Microsoftu. Půjde vlastně rozcestník pro začínající programátory, kteří by zde měli nalézt odpovědi na základní otázky a informace o tom, s jakými omezeními je ze strany operačního systému nutné počítat. Mon, 08 Nov 2024 00:00:00 +0100 e50b3240-c87b-4d86-a15a-54326266decd http://dajbych.net/novinky-v-internet-exploreru-9 Václav Dajbych Novinky v Internet Exploreru 9 Devátá verze Internet Exploreru přináší kvalitní podporu mladých technologií. Nová verze nabídne víc novinek, než nabídla kterákoliv verze předchozí. Je implementován CSS 3, DOM Level 3, SVG, ES5 a mnoho částí HTML 5. Přibyl také XML parser. Od sedmé verze byly všechny hlavní části prohlížeče přepsány. Veškeré vykreslování se počítá na grafické kartě. Nic už nebrání používat na webu stejné efekty, které známe z WPF aplikací. Thu, 16 Sep 2024 00:00:00 +0200 79c0d3b3-db3d-489b-a83b-8d48338c7dac http://msdn.microsoft.com/cs-cz/ff799046.aspx David Gešvindr Česká lokalizace pro Visual Studio 2010 Stáhněte si českou jazykovou sadu pro Visual Studio 2010 Professional, která poskytuje částečnou lokalizaci uživatelského rozhraní. Po instalaci můžete na základě svého rozhodnutí přepínat mezi angličtinou a češtinou. Stisknutím klávesy F1 získáte přístup k lokalizované online nápovědě a dokumentaci. Jazyková sada byla přeložena ve spolupráci s univerzitou Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Tue, 20 Jul 2024 00:00:00 +0200 db713c5c-5fec-4bd0-b721-e44cc7916818 http://vbnet.cz/blog-clanek--347-hexalines_jak_jsem_resil_umelou_inteligenci.aspx Tomáš Slavíček HexaLines - jak jsem řešil umělou inteligenci Poslední dobou jsem ve volném čase mezi školními povinnostmi programoval hru HexaLines pro zařízení s Windows Mobile. Jeden článek o vývoji jsem už sem kdysi psal, přesto bych se rád podělil o další poznatky. V tomhle se zaměřím na to, jak jsem ve hře řešil umělou inteligenci. Mohl by vám dát určitý pohled pod pokličku hry i například poskytnout nějaké nápady na strategie, jak hrát hru lépe. Thu, 15 Jul 2024 00:00:00 +0200 231a9494-4923-4105-b4a6-935de83059ec http://blogs.technet.com/windowscz/archive/2010/04/26/microsoft-touch-pack-for-windows-7-je-nyni-volne-ke-stazeni.aspx David Gešvindr Microsoft Touch Pack for Windows 7 Microsoft uvolnil volně ke stažení Touch Pack pro Windows 7, který byl dříve dostupný jen pro OEM partnery. Nyní máte možnost, pokud váš počítač je vybaven dotykovou obrazovkou podporující nejméně dva dotyky, si na vlastní kůži vyzkoušet aplikace, které byly původně vytvořeny pro Microsoft Surface. Wed, 19 May 2024 00:00:00 +0200